Recent Blog Post

afbeelding van Henriette

Online Succes kun je leren.

Je moet nogal wat weten om succesvol te zijn met een webwinkel. Het wordt vaak zo makkelijk voorgespiegeld. En de basis is ook eenvoudig. Kijk iedereen kan een productartikel aanmaken, wat leuke teksten schrijven en een foto erbij zetten. Die basis is er voor iedereen die begint met de webwinkel.

shadow
afbeelding van Joel

Op naar 50.000 m2

Uit een gemaakte statistiek blijkt dat er een totaal van 45.000m2 vaste winkelvloer ook een CommerceXL winkel heeft of heeft gehad. Volgens CBS is dat meer winkel oppervlak dan de stad Delft. Daarbij werden dagelijks meer dan 15.000 artikelen ververst. OP NAAR 50.000 m2 en meer.

shadow
afbeelding van CommerceXL

CommerceXL Enterprise vergeleken

De CommerceXL is hét webwinkel pakket dat in gebruik is door Vaste winkels, Winkels met ondermeer 27 vestigingen en Megastores met vele duizenden artikelen. In dit overzicht hebben we het overzicht van webwinkels door webwinkel vergelijk aangevuld met informatie over de CommerceXL. Het blijft natuurlijk een beetje appels en peren, daar geen van de concurrenten zo ingericht is op vaste winkels, kassasystemen en dergelijke als de CommerceXL.
shadow
afbeelding van Tijmen

SEO Score 93% Congratulations

DE TOP IN SEO, WIE WIL DAT NU NIET ? Voor een van de klanten doorliepen we bij lancering een compleet SEO optimalisatietraject. Met een eind resultaat van 93% mogen wij en de klant natuurlijk dik tevreden zijn. Een hoge SEO-score betekent over het algemeen dat als een consument naar je product op zoek is, dat dan jouw winkel eerder getoond wordt dan een slechter scorende winkel. Als je daar dan bij bedenkt dat 95% van consumenten alleen uit de 1e 3 resultaten van een Google zoekopdracht kiest, dan zie je het belang.

shadow
afbeelding van Joel

1.000.000 bekeken paginas

Wow1.000.000 paginaweergaven en dat binnen 1 jaar!

Het is elke keer een feest, als de winkel van een klant meer dan 1.000.000 keer in 1 jaar wordt bekeken. Extra bijzonder is dat dit ook het opstartjaar van de winkel is.

shadow
afbeelding van Joel

1.000.000 huis aan huis flyers.

Bij het uitvoeren van reclame campagnes wordt er soms te weinig rekening met de site en de techniek gehouden. Klanten wensen nu eenmaal tegen laagste kosten de hoogste performance te behalen. In eerdere blog's beschreef ik wat er bij komt kijken om de responsetijden van de belangrijke winkels onder de 2 seconden kunnen houden. In afgelopen zomer werden er in twee campagnes in totaal 2.000.000 huis-aan-huis reclamefolders afgeleverd.
shadow
afbeelding van Joel

Waardevol bezoek!

Het is weer eindejaar geweest en voor mij een tijd om de cijfers te analyseren. We analyseren op reguliere basis de analytics-data van de winkels, om daarmee de winkels te ondersteunen en te verbeteren. Meer omzet is met een CommerceXL vooral een kwestie van dynamiek; bezig zijn met de klant en de mogelijkheden van de CommerceXL benutten. In deze blog zie je de cijfers doorgerekend naar hoe de bezoekers-aantallen en omzet zich verhouden. en hoe bezoekers en pageviews zich met de marge zich verhouden.
shadow
afbeelding van CommerceXL

Webwinkel performance

Webwinkel performance is een boeiend onderwerp. Regelmatig krijgen we bij de helpdesk vragen over webwinkel performance. Ook klanten die kiezen voor een kleine server en dus lagere performance halen graag het onderste uit de kan. CommerceXL.nl staat voor altijd betrouwbare en snelle webwinkels.
shadow