De top in SEO, wie wil dat nu niet ?
Voor een van de klanten doorliepen we bij lancering een compleet SEO optimalisatietraject. Met een eindresultaat van 93% mogen wij en de klant natuurlijk dik tevreden zijn.
Het viel op dat webwinkelondernemers vaak niet goed het belang en de moeite niet kennen, die het kost een hoge SEO-score te behalen. Een hoge SEO-score betekent over het algemeen dat als een consument naar je product op zoek is, dat dan jouw winkel eerder getoond wordt dan een slechter scorende winkel.
Als je daar dan bij bedenkt dat 95% van consumenten alleen uit de 1e 3 resultaten van een Google zoekopdracht kiest, dan zie je het belang.
Organisch en Niet Organisch
Er is organisch gevonden worden en niet organisch. Wie de termen verzonnen heeft weet ik niet, maar behulpzaam zijn de termen niet echt. Je hebt dus onbetaald gevonden en betaald gevonden worden. Als je niet wilt betalen voor advertenties, dan wil je wel graag in het lijstje van onbetaalde winkels gevonden worden. Met een hoge SEO-score sta je hoog in de lijst van onbetaalde resultaten. Hieronder zie je hoe deze klant vlak onder Zalando gevonden wordt.
SEO is inspanning
Het realiseren van een hoge SEO-score is niet iets wat je kunt bereiken met wat symbolische acties. Even een paar keywords toevoegen of wat aan de teksten sleutelen helpt niet. Je kunt alleen winnen als teneerste de webwinkel echt SEO georiënteerd is (zoals de CommerceXL). Je ziet bijvoorbeeld in de afbeelding dat de URL van het artikel precies de juiste informatie bevat. Verder bevatte de webwinkel de complete landingspagina's die de webwinkel de autoriteit geven die google zoekt. Via de cxl-merken module wordt merkinformatie waar maar mogelijk en zinnig in de artikelen aangebracht. Dat werkt, want ook de 'afbeelding' van Tikka, die je hierboven afgebeeld ziet, daarvan is de eerste ook van de webwinkel.
Complete SEO aanpak
Een complete SEO aanpak bestaat technisch uit het optimaliseren van de paginaopbouw en het wegwerken van veel voorkomende problemen. Daarna is ook de ondernemer aan de bal: webtekst, fotonaam, de alt-teksten, de titel van het artikel zijn allemaal belangrijk voor een hoge score. Dit soort gegevens worden door de winkelmedewerkers aangeleverd. Daarna is het de beurt aan de SEO-kenners om de juiste keywoorden te vinden en bijpassende landingspagina's te maken.
Bij de CommerceXL webwinkel is daarom de SEO-URL module ingebouwd, tezamen met Merkenmodule en Landingspagina module. Redenen waardoor een CommerceXL winkel deze hoge score kan behalen.
Heb je vragen over de SEO verbetering van de webwinkel, stuur mij dan even een mail.
DE MARKETEER