FAQ Bestellen, verlengen en beëindigen

 Bestellen, Verlengen, Beëindigen

Bestelling

  • Zodra de betaling ontvangen is, wordt uw webwinkel of website voor u beschikbaar gemaakt.
  • Uw contractduur start vanaf het 1e moment dat uw webwinkel of website online door de consument te zien is.
  • Zolang uw winkel nog niet te bezichten is online (door de consument), doordat u bijvoorbeeld nog aan de inrichting van de webwinkel werkt, telt niet mee in de contractduur en is dus voor u kostenloos.

Annuleren

  • U kunt een bestelling binnen 14 dagen na verrichten van de betaling annuleren, het betaalde bedrag wordt dan aan u teruggeboekt.

Verlengen

  • De contractduur is afhankelijk van de gekozen betalingsperiode 1, 3, 6 of 12 maanden. 
  • Bij aflopen van de betalingsperiode kunt u gemakkelijk verlengen door de volgende termijn te betalen op CommerceXL.nl.
  • De betaling dient 3 dagen voor het aflopen van de laatste maand van de betalingsperiode binnen te zijn.
  • De webwinkel wordt bij onvoldoende saldo, automatisch aan het einde van de betaalde periode op non-actief gezet.

Beëindigen

  • Indien u een contractduur van 1, 3, 6 of 12 maanden heeft betaalt,
    dan wordt automatisch aan einde van de betaalde periode de hosting van uw webwinkel of website stopgezet. 
  • Wilt u tussentijds uw 12 maanden contract beëindigen, dan kunt u dit via e-mail aan ons berichten er geld dan:
    Heeft u meer dan 6 maanden gebruik gemaakt van de webwinkel, dan vindt de beëindiging plaats op de laatste dag van de eropvolgende maand.
    Heeft u minder dan 6 maanden gebruik gemaakt van de webwinkel én zijn er door CommerceXL.nl wél kosten gemaakt in het kader van uw start pakket, dan vindt beïndiging in overleg plaats.
  • Om uw content (teksten, foto's, afbeeldingen) te ontvangen, dient u even per mail aan support een verzoek te sturen.

Coulance tijd

  • Uw webwinkel of website blijft na beëindiging (of niet tijdig verlengen) nog 3 weken op de servers staan, maar is niet bereikbaar voor consumenten.
  • Uw webwinkel of website kan dan nog zonder meer-kosten weer verlengd en geactiveerd worden.

Heractiveren

  • Drie weken na afloop van de laatste termijn wordt de server vrijgemaakt. Om de webwinkel of website dan weer te activeren, zijn er kosten aan verbonden. Neem daartoe contact op met de support desk.

 OPERATIONELE VRAGEN

HELPDESK

  • De helpdesk is bereikbaar van 09:00 tot 17:00 op werkdagen (tenzij anders afgesproken)

BACKUPS

  • Dagelijks om 3:00 wordt de database geback'd up. Zondag om 3:00 worden de afbeeldingen geback'd up.
  • De backup duurt maximaal 1 uur.
  • Tijdens de backup is de site niet bereikbaar.
  • U ontvangt een eigen inlog op de backup mailserver waar tot 15GB aan backups (enkele maanden) bewaard kunnen worden.